Flying Couple
Lecąc przez świat sportowo i acroyogowo

Austria

Naturalne zobaczenia,

AUSTRIA

1. GÓRNA AUSTRIA  – malownicze jeziorka Attersee, Mondsee, Traunsee, Wolfgangsee.
    Wszystkie razem tworzą warty zobaczenia kompleks, szczególnie dla rowerzystów, miłośników gór, pływania, czy odpoczynku. Bardzo czyste i przejrzyste jeziorka u podnóża gór tworzą niezapomniane widoki i możliwość wzięcia oddechu w pięknej scenerii.
    Wokół jezior istnieją trasy rowerowe, a jeśli nie pchamy się w górskie trasy ( tak jak my) to drogi są płaskie, asfaltowe i bardzo przyjemne na cały dzień jazdy, aby można było okrążyć 1, 2 czy nawet 3 jeziorka, a w przerwie wskoczyć do orzeźwiającej i błękitnej wody.
    W otoczeniu jezior widnieje dużo wysokich i niewysokich szczytów górskich, idealnych na lekką wyprawę, aby zobaczyć te malownicze miejsca z góry i poczuć ich magię.SONY DSC

SONY DSC 20160802_140015_resized
    SONY DSC 20160802_140227_resized
    SONY DSC 20160804_150859_resized

2.  SALZBURG – Wiszący most i platformy widokowe na Stubnerkogel 2300m n.p.m.
    Bardzo górzysty i piękny widokowo rejon Austrii ma do zaoferowania dużo atrakcji nie tylko podczas zimowego szaleństwa. Jednym z naszych punktów, który koniecznie chcieliśmy zobaczyć był szczyt Stubnerkogel na 2300m n.p.m. z najwyżej położonym wiszącym mostem na świecie i to o długości 140m, który jest dostępny przez cały rok oraz z platformami widokowymi położonymi na szczycie. Na górę można dostać się kolejką gondolową lub wejść pieszo ok 3-4h. Jak nie trudno się domyślić polecamy jak najbardziej przejść się pieszo, trasa nie jest trudna, za to bardzo widokowa, a po drodze dla miłośników zwierząt czeka niespodzianka, ponieważ w czasie gdy nie ma sezonu zimowego całe pola i łąki zmieniają się w pastwiska i na szlaku możemy spotkać bardzo przyjaźnie nastawione konie i krowy pasące się na wysokościach. Sam szczyt jest bardzo widowiskowy i warty zobaczenia. Niestety nam trafiła się bardzo mglista pogoda i ledwo co mogliśmy coś zobaczyć ( ale miejsce jest tak piękne, że mamy zamiar tam wrócić ). Most wiszący robi wielkie wrażenie, a dla niektórych może wywołać nawet dreszczyk emocji, żeby nim przejść. Będące w pobliżu platformy widokowe zachwycają swoją budową, a widok (ponoć 🙂 ) jest cudowny i przy dobrej pogodzie można zobaczyć najwyższy szczyt Austrii.

SONY DSC

SONY DSC SONY DSC

3. SALZBURG – Miejscowość Obertauren z otaczającymi szczytami i jeziorkami górskimi
Magiczne miejsce, w którym się zakochaliśmy. Trafiliśmy tam przypadkiem szukając noclegu i zamiast rano ruszać dalej w podróż zostaliśmy tu cały dzień. Dość duży kurort narciarski w lecie zamienia się w niezwykle malownicze i cudowne miejsce. Jeziorka na ok 2000m n.p.m poza wspaniałym wyglądem dają możliwość kąpieli, czy popływania łódkami. Dla bardziej aktywnych polecamy wybrać się na otaczające szczyty, my wdrapaliśmy się na Seekarspitze (2350m n.p.m.). Trasy nie są długie i bardzo wymagające, mijaliśmy dużo rodzin z małymi dziećmi więc polecić te tereny można każdemu. W okolicy jest również bardzo ładne schronisko.